בשו"ע אדה"ז סימן קי' ז. "תפלת הדרך . . טוב להסמיכה לאיזו ברכה כדי שתהיה ברכה הסמוכה לחברתה שא"צ לפתוח בברוך כגון אם הולך . . באמצע היום יאכל או ישתה כשיעור שיברך ברכה אחרונה . . ואח"כ יתחיל מיד יהי רצון מלפניך כו'"
א. יש להבהיר ממ"ש בסימן רד, יג. "אין מברכין על המים שהכל נהיה בדברו בתחילה ובורא נפשות רבות באחרונה אלא כששותה לצמאו . . לפי שאין הנאה לאדם בשתיית המים אלא בשעה שהוא צמאנו"
ולכן במקרה הנ"ל אין לשתות מים שלא לצמאו.
ב. האם אין בזה שתפלת הדרך סמוכה לברכת בורא נפשות רבות קצת חידוש, ממה שהיא מסיימת בלא שם. (הגם שיש בה שם ומלכות בתחילה)?