ברכה הסמוכה לברכת הריח

דיונים ועיונים בשו"ע הרב (אדמו"ר הזקן) ובפסקי הסידור

מנהל: הרב אלאשוילי

מרדכי
הודעות: 30
הצטרף: ב' מרץ 27, 2017 2:13 am

ברכה הסמוכה לברכת הריח

הודעה שלא נקראהעל ידי מרדכי » ב' מאי 22, 2017 4:26 am

על מ"ש המג"א בסימן קי' אות יג "ואם הולך באמצע היום יסמיכנה לברכה . ." העיר החתם סופר "ומורי ז"ל נהג לברך על הריח. ומסתימת הפוסקים האלו משמע דמה שהריח בשמים הוי הפסק בין סמיכת הברכות"

יש להעיר מהדעות שמביא אדה"ז בסימן מז,ה. "ברכה הסמוכה לחברתה אין זה מועיל כלום במקום שהברכה שלפניה היא מטבע קצר שהרי ברכת ההבדלה פותחת בברוך אף על פי שהיא סמוכה לברכת הנר והבשמים הואיל והן קצרות.

ויש אומרים . . שברכת הבדלה אינה סמוכה לעולם לברכת הנר והבשמים שאם רוצה מברך על הנר ובשמים בפני עצמם ואחר כך מבדיל על הכוס בלא נר ובשמים"

ולכאורה מזה שדנו בברכת בשמים לברכה סמוכה מובן שאין בהרחת בשמים הפסק.

מרדכי
הודעות: 30
הצטרף: ב' מרץ 27, 2017 2:13 am

Re: ברכה הסמוכה לברכת הריח

הודעה שלא נקראהעל ידי מרדכי » א' מאי 28, 2017 7:20 am

בלשון שאלה האם ממ"ש בסימן מז נכון לומר שלדעת אדה"ז יש להסמיך תפלת הדרך לברכת הריח (והרחה אינו הפסק)?

או אולי יש לדייק שאפילו הרחה הוי הפסק ממ"ש קי,ז. "תפלת הדרך . . טוב להסמיכה לאיזו ברכה . . כגון אם . . הולך באמצע היום יאכל או ישתה כשיעור שיברך ברכה אחרונה . ואח"כ יתחיל מיד יהי רצון מלפניך כו'"?

הרב אלאשוילי
הודעות: 1258
הצטרף: א' מאי 15, 2016 11:45 am

Re: תשובה

הודעה שלא נקראהעל ידי הרב אלאשוילי » ב' מאי 29, 2017 12:32 am

מזה שמצריך ברכה אחרונה דוקא משמע ששתיה או הרחה הוי הפסק.


חזור אל “דיונים ועיונים בשו"ע הרב”