פסקי הסידור - הלכות ציציצ

פרסם תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.

BBCode פעיל
[img] פעיל
[flash] כבוי
[url] פעיל
סמיילים כבויים

תקציר הנושא
   

הרחב תצוגה תקציר הנושא: פסקי הסידור - הלכות ציציצ

Re: תשובה

הודעה על ידי הרב אלאשוילי » ה' יוני 28, 2018 4:10 pm

כנראה ככה הישמעאלים התעטפו.

Re: פסקי הסידור - הלכות ציציצ

הודעה על ידי דוד זהבי » ה' יוני 28, 2018 6:53 am

מה הכריח את אדה"ז לקבוע ש'עטיפת הישמעלים' ממש הוא דווקא כאשר שתי כנפות ימין (עליון ותחתון) מונחות על כתף שמאל ושתי כנפות שמאל (עליון ותחתון) הן מלפניו, מדוע שהגדרת 'עטיפת הישמעלים' לא תהיה כשכנף ימין אחת מונחת על כתף שמאל וכנף שמאל אחת מונחת לפניו?

Re: תשובה

הודעה על ידי הרב אלאשוילי » ה' יוני 28, 2018 4:36 am

כי עטיפת הישמעאלים "ממש" כמו שביאר לפני כן, היא להגביה את שתי הכנפות של צד ימין (התחתון והעליון) ולהשליכו על כתף השמאלית לאחריו, ואילו כאן הוא משליך רק את הכנף הקדמי לאחוריו.

פסקי הסידור - הלכות ציציצ

הודעה על ידי דוד זהבי » ד' יוני 27, 2018 10:08 pm

ב'פסקי הסידור' – הלכות ציצית:

ויכסה ראשו ויתעטף כעטיפת ישמעאלים דהיינו שיכרוך הטלית עם הב' כנפות של צד ימין סביב צוארו ויחזירנו לאחוריו דרך צד שמאל וב' כנפות האחרים של צד שמאל יהיו דרך הפנים ונמצאו כל הד' ציציות מצד שמאל שתים לפניו ושתים לאחריו וצריך שיהא מעוטף מלפניו ומלאחריו עד החזה (ואין צריך לכסות ראשו עד פיו) ויעמוד כך מעוטף לפחות כדי הילוך ארבע אמות אחר הברכה ואח"כ יפשילנו כמנהג המקום ומכל מקום מצוה להיות עטוף בטלית גדול כל זמן התפילה שיכסה בו ראשו וגופו מלפניו ומלאחריו סביב הזרועות שיהא מונח צד ימין על שמאל, וטוב יותר להשליך כנף האחד של ימין על כתף שמאל לאחריו ונמצא כולו מעוטף בו עטיפה גמורה כעטיפת הישמעאלים קצת:

שאלתי:

מה הכוונה בדברי אדה"ז: 'קצת' ("כעטיפת הישמעאלים קצת")? ועוד: אם "ונמצא כולו מעוטף בו עטיפה גמורה" למה זה נחשב רק 'קצת' (כעטיפת הישמעלים) – האם זה בגלל שאין שתי הציציות הימניות – לשמאלו, ושני הציציות השמאליות – מלפניו?

תודה מראש.

חזור למעלה

cron