אינו רוצה לחלוץ התפלין בכניסת השבת בכדי לשומרן

פרסם תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.

BBCode פעיל
[img] פעיל
[flash] כבוי
[url] פעיל
סמיילים כבויים

תקציר הנושא
   

הרחב תצוגה תקציר הנושא: אינו רוצה לחלוץ התפלין בכניסת השבת בכדי לשומרן

Re: תשובה

הודעה על ידי הרב אלאשוילי » ב' אפריל 16, 2018 2:20 am

ההבדל לכאורה פשוט: בס"ב מדבר כשהוא קבוע במקום אחד בפני רבים, לכן שם לא די בהנחת יד, כי האנשים נמצאים בסמיכות אליו, ולכן צריך לומר להם שעושה כן לשומרן. ואילו בס"ד מדובר כשהוא מהלך בדרך, ולא שייך שיאמר לכל אחד שרואה אותו מקרוב או מרחוק שהוא עושה כן כדי לשומרן, לכן העצה היא שיניח ידו עליהן ויסתיר אותם באופן שלא יראו את התפילין תוך כדי הילוכו.

אינו רוצה לחלוץ התפלין בכניסת השבת בכדי לשומרן

הודעה על ידי שניאור לסקר » א' אפריל 15, 2018 10:37 pm

בסימן ל סעיף ב: "...ואם לא חלץ תפיליו כשהגיע צאת הכוכבים מפני שלא היה לו מקום לשמרן ונמצאו עליו כדי לשומרן מותר ומורין כן (וצריך שיאמר לרואים שעושה כדי לשומרן)..."
ובסעיף ד: "היה בא בדרך ותפילין בראשו ושקעה עליו חמה דהיינו צאת הכוכבים ואינו רוצה לחולצן ולישא אותן בידו שמא יפלו מידו מניח ידו עליהם עד שמגיע לביתו מפני הרואים שלא יטעו לומר מותר להניח תפילין לכתחילה בלילה..."
כלומר, למרות שבסעיף ב כתב שאם זה שאינו רוצה לחלוץ בצאת הכוכבים זהו בשביל לשומרן, מותר ומורין כן, הנה בסעיף ד כתב בזה שיניח ידו עלי'הם מפני הרואים, ולא מספיק שיסביר להם שעושה כדי לשומרן.
ואשמח לשמוע דעת הרב והמעיינים

חזור למעלה

cron